Assalamualikum WBT..ini kesah kasehku..hehhe...thankz cos singgah n sudi bace kesah aku yg tak seberapa nih..Jangan lupe follow k..

Friday, March 4, 2011

LAWAK2

AJALMU BELUM SAMPAI

====================

Seorang lelaki sedang meninjau pedalaman Amazon tiba²

saja dikepung

sekelompok primitif yang kehausan darah. "Oo... Tuhan

matilah aku..."

jeritnya.

Tiba² dari langit muncul kilauan cahaya.. dan

terdengar suara bergema :

"Tidak anakku... ajalmu masih belum tiba.

Ambillah batu dekat kakimu itu dan pukul kepala

pemimpin mereka yang berdiri didepanmu itu".

Si pengembara itupun mengambil batu dan menyerang

pemimpin primitif itu, dan memukul batu itu ke kepala

pemimpin sekuat tenaganya... lalu pemimpin itu mati..

Dia berdiri diatas mayat pemimpin...

Ketika itu 100 orang primitif yang mengepungnya sangat

marah kerana

melihat pemimpinnya terbunuh. Kilauan dari langit itu

muncul sekali lagi

dengan suara bergema :

"Nah... sekarang... baru ajalmu tiba anakku..."

----------------------------------

PAM MINYAK

===========

Bermulalah satu cerita di station minyak atau lebih

dikenali sebagai

pam minyak.

Di pam minyak ini ada dua orang pekerja bangla yang

hanya tau cakap melayu sikit, omputih sikit dan

bahasa bangla banyak yg dia tahu.

Seorang itu bernama Majid dan seorang itu lagi bernama

Hasan. Pada satu hari berhenti lah sebuah kereta mewah

adik-beradik Mercedes utk mengisi minyak.

Pemandu kereta itu seorang yg berbangsa arab.

Kebetulan pula minyak di pam minyak itu dah abis dan

ini mendatangkan masalah kepada hasan utk memberitau

kepada org arab itu bahawa minyakdah abis. Orang arab

itu pula tidak tau

berbahasa melayu cuma tau bahasa omputih sikit dan

bahasa arab tentulah terror kan... Hasan cuba

memberitahu kepada org arab tu sambil menyebut"fuel"

dan

disusuli gerakan memusingkan tangan menandakan minyak

abis, tetapi orang arab tuternganga luas tanda tidak

paham. Hasan cuba lagi sekali lagi

dengan menyebut "fuel" dan disusuli gerakan

memusingkan kepala, tetapi orang arab tu ternganga

luas juga tanda tidak paham ler tu..memang bodo sikit

org arab ini.

Hasan pun tak tau nak buat camner..

dia pun pegi kat Majid utk menerangkan

situasi dier sekarang. Mereka bercakap dalam

bahasabangla, dan ditranslatekan begini

Hasan: "Majid, tolong aku majid, org arab tu tak tau

minyak kat sini dah abis"

Majid:" ala...ko cakap jer ler..minyak dah abis.. "

Hasan:"aku dah cakap dah, tapi dier tak paham...aku

pulak, tak tau

cakapomputih..Yes , No, Alright aku tau ler.. dan... I

love u "

Majid:"Aku pun tak tau jugak cakap omputih... "

Hasan:"ala..ko tolong ler aku.. "

Majid:" ok tak per...aku tau sikit-sikit cakap arab"

Lalu pergi la..Majid dekat org Arab tu dan berkata;

"Fuel!,

Sodoqallahulazimmmmm", dan baru ler..org arab tu paham

dan dier pun

blah...ler...

-------------------------

I'M SORRY....

===========

Seorang awek yg Bahasa inggerisnya tak berapa betul

terlanggar

seorang jejaka inggeris di sebuah pusat membeli

belah..

Awek : I'm Sorry...

Balak inggeris : Im sorry too..

Awek tadi kebingungan dan merasakan dia harus menjawab

mat

salleh itu tadi..

Awek : im sorry three...

Balak inggeris : "What are you sorry for?"

awek : "I'm sorry, five."

mat salleh pun terus belah....

No comments:

Post a Comment

Copyright(C) Segala yang terkandung adalah hak mutlak Azzmanor (^___^)V