Assalamualikum WBT..ini kesah kasehku..hehhe...thankz cos singgah n sudi bace kesah aku yg tak seberapa nih..Jangan lupe follow k..

Wednesday, January 11, 2012

pagi-pagi da makan asam~


Aii sume…

Huhuhuhu…

Arini ujan lagi..

Tetiap ari ujan..

Tapi naseb baek pegi keje tadi tak perlu redah ujan..

Huhuhuh..

Aku yang demam ni tatawla bile nk sembuh sepenuhnye..

Kdg2 kt ofis tak ujan,da smpai separuh jalan nk balik ujan lebat..

Nak tak nak kne la teroskan jgk..

Nampaknye lambat lagi la sesema n batok aku ni nk baik..

Huhuhuhu..tapi sonok jugak men ujan..hhehehehe :p

Pagi ni rase nk makan asam..

So aku bawak bekal buah mangga muda ngan asam..

Wallah..best..heheheh..

Aku bukan ngidamla..

Tapi bile da demam kn,aku suke la makan makanan masam2 ni..

Huhuhuh..pastu mula la saket perot..huhuh(padan muke)

Jom korang..

Hahhaahah…boss aku melayan je aku..

Untung dapat boss sebaik dye J



Eh..korang nk taw x khasiat buah mangga ni??

Jom aku share..

Mangga

· Mangga digunakan sebagai agen penghilang dahaga untuk mengatasi masalah penyahidratan dalam tubuh.

· Selain itu, mangga juga boleh menyembuhkan penyakit Hernia. Hernia atau burut adalah sejenis penyakit yang menyebabkan isi perut turun ke bawah dan kantung kemaluan menjadi bengkak.

· Jika ulu hati terasa pedih sakit setiap kali selepas makan, boleh dirawat dengan mengamalkan pengambilan jus mangga.

· Memandangkan jus mangga mempunyai kandungan gula yang tinggi, ia kurang sesuai untuk mereka yang mengalami penyakit diabetis, hipoglisemia dan kandidiasis atau jangkitan kulat.


Smile. :) Why? Because you can and you deserve it.

2 comments:

  1. semoga cpat sembuh...

    acc akak pon suka mangga, tp bukan mangga masam tuh, tp mangga madu..walaaaa, cedap sgt..

    ReplyDelete
  2. thankz akak..mangga madu??sy pon suke gak...hehheeh..kebetulan kt umah abah tanam macam2 jenis mangga.. :)

    ReplyDelete

Copyright(C) Segala yang terkandung adalah hak mutlak Azzmanor (^___^)V