Assalamualikum WBT..ini kesah kasehku..hehhe...thankz cos singgah n sudi bace kesah aku yg tak seberapa nih..Jangan lupe follow k..


Tuesday, April 12, 2011

kesah benar...kawan2 sudi2la bg pandangan:)




PART 1

Enam tahun lepas.. sorang gadis berkenalan dengan sorang jejaka A dari Melaka..ketika itu mereka masih dalam alam persekolahan.Namun begitu,setelah lama bersahabat,masing2 saling jatuh cinta..selama 5 tahun mereka berkongsi kasih..Segala cabaran,suka duka dilalui bersama.Namun takdir Tuhan telah menetapkan..jodoh mereka tidak panjang..Walaupun sukar bagi si gadis melupakan kesah cintanya,namun dia redha melepaskan asalkan si jejaka itu bahagia..






PART 2

Bebarapa lama kemudian,si gadis berkenalan dengan seorang jejaka B yang berasal dari Kuala Lumpur.

Pada mulanya gadis tesebut keberatan untuk menerima huluran kaseh dari jejaka tersebut.Namun setelah melihat kesungguhan jejaka tersebut,si gadis bersedia mencuba untuk menyintai jajaka tersebut.

Hubungan ,mereka berdua sangat bahagia.Tetapi pada suatu hari,tanpa ribut & taufan,tiba2 si jejaka menyatakan hasrat untuk memutuskan hubungan mereka.Katanya dia perlu memberi tumpuan pada kerjayanya yg sedang meningkat naik.Si gadis pada mulanya tidak dapat menerima kenyataan tersebut,namun lama kelamaan si gadis berjaya memujuk hatinya.Dengan bantuan keluarga dan kawan-kawan di sisi,akhirnya si gadis gembira semula dengan kehidupannya.





PART 3

Setelah putus kaseh,si gadis bertekad untuk tidak jatuh cinta lagi.Hari2nya dihabiskan bersama keluarga dan kawan2 sahaja..Namun begitu,dalam dia tidak sedar,hati si gadis telah terpaut dengan rakannya sendiri,si jejaka C.Walaupon setiap hari mereka bergaduh,namun dengan cara itu kasih sayang mereka berputik.Tetapi si gadis dan si jejaka C tidak pernah meluahkan perasaan masing2..hanya hati mereka berkata2.Setelah bebarapa bulan berlalu,tiba2 si gadis dikejutkan dengan satu mesej.Kekasih lamanya yang pergi meninggalkannya untuk mengejar kerjaya telah kembali pulang..pulang kepangkuan gadis seperti tidak pernah berlaku perpisahan dalam hubungan mereka.Layanannya,panggilan jejaki B tersebut kepada si gadis tetap sama..tidak pernah berubah seperti dulu..Si gadis tidak tahu apa yang harus dibuat..Sedangkan dirinya sudah gembira dengan kehidupannya sekarang. Pada masa yang sama si jejaka C seperti meluahkan hatinya.Si jejaka C sering mengirimkan lagu2 seumpama menyarakan isi hatinya.Manakala layanan si jejaka B makin lama semakin baik.



Si gadis masih sayangkan jejaka B..Pada masa yang sama si gadis sedang berusaha untuk melupakan si jejaka C.Namun hatinya amat sukar melepaskan si jejaka C pergi.




Ape yang patut gadis itu lakukan????


Listen with your heart, there is so much more to hear

4 comments:

  1. kalau saya, saya terus bersama jejaka C. sebab jejaka B pernah tinggalkan kita waktu kerjayanya memuncak, ini bermakna kita bukan yg utama pada dirinya.

    ReplyDelete
  2. @Aida Awieheheheh..thankz...tetapi mcm mana plak kalo jejaka C bermain tarik tali...:)

    ReplyDelete
  3. Kalo saya, saya buat xthu je... tgk yg mne stu yg pling brsungguh2... tpi xley pakai jgk sbb kengkadang tyme xdpt neh brsggh2 la..., lau da dpt, bt derk jew,,,.... =) sory menyampuk...

    ReplyDelete
  4. @Salmiza S.hahahah..tape..mawa memang perlukan pandangan kawan2:)

    ReplyDelete

Copyright(C) Segala yang terkandung adalah hak mutlak Azzmanor (^___^)V